FF&E Inkoop
FF&E is een term die veel gebruikt wordt bij een kantoor verbouwing. FF&E, overgewaaid vanuit de hotelbranch, staat voor Furniture, Fixtures & Equipment. Wat is FF&E? Alles in het gebouw dat vast is en onderdeel van het gebouw, zoals de muren, plafonds, deuren, ramen enz. -ofwel het casco – is geen FF&E. Een FF&E budget omvat alle losse en vaste inrichting die deel uitmaken van een kantoor verbouwing en die geen deel uitmaken van de structuur van het gebouw.
FF&E verwijst naar de producten die interieurontwerpers specificeren om het interieur in te richten en aan te kleden zoals sofa’s, stoelen, tafels, decoratieve verlichting, raambekleding, kantine/ restaurant meubilair & uitrusting, bureaus, accessoires, meubelwerk, vloer- en plafondafwerkingen, scheidingswanden, schilderwerk, verlichting, toestellen, audio-visuele & IT-uitrusting, akoestisch afwerkingen, enz.
Inkoopproces
Inkoop wordt vaak verward met de feitelijke koop. Het zijn echter heel verschillende handelingen. De koop is, in een notendop, de laatste fase van het bestellen van goederen – vergelijkbaar met het online klikken op “Koop nu”
Het inkoopproces bestaat uit vele stappen voor en na de koop, waaronder onderzoek, inkoop, onderhandelen, supply chain management, transport & logistiek, budgettering, projectbeheer en installatie.
Selectieproces
Het selectieproces is essentieel voor het verkrijgen van de perfecte FF&E inkoopproces.
Als FF&E een berg is – dan is de koop slechts de top: je hebt de tocht naar boven achter de rug, maar er is ook nog de tocht terug die je moet afleggen voordat het project af is. Denk aan het selectieproces als de tocht naar boven.
Het selectieproces bestaat uit vijf stappen:
- Product- en leveranciersonderzoek, meestal aangestuurd vanuit de specificaties van de interieurontwerper. Het vinden van het esthetisch juiste product. Hoe duurzaam zijn de producten? Voldoen ze aan de industriële normen? Zijn ze veilig? Zijn ze functioneel? Voldoen ze aan het budget? Wat zijn de doorlooptijden?
- Product Ontwikkeling: Voor op maat gemaakte producten en ontwerpen voor een project die nog nooit eerder zijn vervaardigd worden met leveranciers en fabrikanten prototypes ontwikkeld om deze producten tot leven te brengen.
- Testen: De producten worden door derden getest voor zaken zoals duurzaamheid en vlamvertraging om te voldoen aan de relevante normen en voorschriften wanneer dit niet duidelijk is.
- Budgettering: Elk product wordt door het budgetkader van het project gehaald en aanbesteed om de beste prijs en waarde voor onze klanten te verkrijgen.
- Planning: Bij het selectieproces wordt rekening gehouden met de levertijd; de tijd die nodig is om de artikelen te vervaardigen of te produceren. Voor een naadloos tijdschema voor de installatie later worden de levertijden om de juiste producten aan te schaffen in de planning meegenomen.
FF&E Inkoop manager
De voordelen van het inschakelen van een FF&E inkoop manager
Aangezien de specificaties voor FF&E zo ruim zijn en het vinden van de beste prijs en kwaliteit kan oplopen tot honderden verschillende leveranciers, is het veruit de gemakkelijkste, meest logische en de goedkoopste optie om voor een succesvolle kantoor verbouwing een inkoop manager voor u te laten zoeken, inkopen en onderhandelen.
Voorkomen van belangenverstrengeling
Rechtstreeks zaken doen met meubelleveranciers en -fabrikanten kan ook betekenen dat zij er belang bij hebben u zo veel mogelijk van hun eigen producten te leveren. Sommige daarvan passen misschien niet bij de visie, het prijspunt of de esthetiek waarnaar u op zoek bent.
Kosten- en tijdbesparing
Door met een onafhankelijke FF&E inkoop manager te werken, bespaart u tijd en geld en profiteert u van de onschatbare ervaring, supply chain en project management vaardigheden die een professionele consultant in uw project inbrengt. Een FF&E-consultant helpt u snel uw programma van eisen en uw budget vast te stellen. Hij of zij brengt dan zijn of haar getrainde en ervaren oog naar uw project, en verdiept zich in uw vereisten. Door gebruik te maken van hun netwerk, contacten en kennis van de industrie zullen zij ervoor zorgen dat uw project wordt voltooid zonder onnodige kosten, op tijd en binnen het budget, zodat u verder kunt gaan met uw dagelijkse werkzaamheden.
Rechtstreekse inkoop
Hoewel het beter lijkt om zelf leveranciers rechtstreeks te benaderen en een FF&E inkoop manager te omzeilen, bieden veel van deze leveranciers hun producten uitsluitend aan via een dealer, die vervolgens een aanzienlijke marge op het product zal toevoegen. Een ervaren FF&E-bedrijf als Custom Office kan door deze lagen en kosten snijden.
Schaalvoordeel
Door onze inkoopkracht over meerdere kantoor verbouwing projecten en sectoren heen te benutten, behalen wij schaalvoordelen met leveranciers die veel betere prijzen en verbeterde diensten voor onze individuele klanten opleveren. De combinatie hiervan en onze kant-en-klare service leveren een aanzienlijke waarde op voor het project.
De FF&E inkoop manager van Custom Office is de dirigent die zijn kennis en ervaring gebruikt om kostenbesparingen en waarde voor uw kantoor verbouwing te realiseren.
Service
Project Management
Onze projectmanagers regelen de verbouwing of herhuisvesting van uw kantoor tot en met de inrichting en verhuizing.
Werkplek Optimalisatie
Met werkplek optimalisatie zorgen we voor een optimale indeling van uw kantoorruimte en ideale opstelling van uw werkplekken.
Interieur Ontwerp
Onze interieur ontwerpers staan garant voor een stijlvol interieur ontwerp en houden rekening met al uw wensen en eisen.
Kantoor Verbouwing
Wij begeleiden de kantoor verbouwing vanaf de bouwtekeningen, inkoop en bouw coördinatie, tot aan de oplevering.
Kantoor Huisvesting Advies
Met onze Kantoorhuisvesting Advies Service behaalt u het beste rendement uit uw bestaande of nieuwe kantoorhuisvesting.
Gebouw Beoordeling
Elk gebouw is anders. Daarom is het ene gebouw beter voor uw bedrijf geschikt dan het andere. Wij zoeken voor u uit waar de verschillen zitten.
FF&E inkoop kantoor verbouwing & inrichting
Sinds 1994 adviseert Custom Office bedrijven bij het beoordelen van het meest geschikte kantoor, het realiseren van de ideale werkomgeving, het stylen en ontwerpen van inspirerende interieurs, het begeleiden van kantoorverbouwingen en het organiseren van interne of externe verhuizingen.
De inrichting van uw kantoorhuisvesting begint hier
Meer weten?
Custom Office begeleidt en adviseert bedrijven bij de inrichting van kantoorhuisvesting. Neem met ons contact op voor een vrijblijvend advies en offerte.
info@customoffice.nl
023 - 8200 370
06 - 3002 2500