023 8200 370 / 06 3002 2500 info@customoffice.nl

HOSPITALITY meeds Hybride Werken

Volgens de Rijksoverheid is hybride werken; het gedeeltelijk thuis en op kantoor werken, de nieuwe norm.  Veel bedrijven realiseren zich dat het kantoor meer is dan alleen een werkplek; het moet nu voldoen aan een verscheidenheid aan persoonlijke behoeften. Bedrijven beginnen in te zien dat loyaliteit van klanten, en vooral personeel, meer verband houdt met ‘hoe je ze laat voelen’ dan met het product of de dienst zelf.

Hospitality

Boetiekhotels ontdekten dit al in de jaren tachtig: Hospitality, ofwel gasttevredenheid, bevordert loyaliteit en versterkt het merk. Goede hotels  hebben de hospitality geperfectioneerd door te anticiperen op en te voldoen aan de behoeften van gasten – van het fundamentele menselijke verlangen om erkend, verwelkomd, vermaakt en comfortabel te worden, tot de noodzaak om intensief te  werken. Vanaf het moment dat de gast binnenkomt, worden ze comfortabel gemaakt door het ontwerp, de verlichting, de muziek, de geur en de verfrissing (uiteraard van het merk) aangeboden door een vriendelijke begroeter die ze bij hun naam noemt en vraagt ​​hoe ze kunnen helpen met iets kleins. Het draait allemaal  om het arrangeren van de Beleving met een hoofdletter B en de gast het gevoel geven dat alles over en voor hen persoonlijk is en dat je er echt om geeft.

Touch Points

De vijf “senses”; horen, zien, voelen, proeven en ruiken spelen een belangrijke rol bij de waardering van service, omdat beleving en emotie gebaseerd zijn op het prikkelen van deze zintuigen.  Hotels maken hier gebruik van door “Touch Points”. Dit zijn de momenten die het belangrijkst zijn voor hun gasten. Recentelijk is hier nog een gezonde levenstijl aan toegevoegd:

  • Eerste indruk
  • De aankomstervaring
  • Stilte zones en persoonlijk comfort
  • De woonkamer/sociale hub
  • Eten en drinken
  • Een gezonde werk/levensstijl

3D rendering lounge ICT kantoor studie
workspace management app

reservering app

Hybride kantoor

Bij het hybride kantoor is dit niet anders. De slimme bedrijven van vandaag realiseren zich dat de look en feel van het kantoor een directe weerspiegeling is van het merk en dat zij de gastheren zijn van hun klanten en moeten anticiperen en tegemoetkomen aan de behoeften van de klant. Bedrijven kijken naar hoe werknemers thuis en in hotels werken om het kantoor af te stemmen  op vergelijkbaar comfort en de juiste professionele sociale interactie. Een werkomgeving die gezien wordt als A-Great-Place-To-Work en in belangrijke mate kan bijdragen aan het binden van nieuw talent en potentiële klanten.

loft kantoor

Horecatrends op de werkvloer

Tien horecatrends die we terug zien in het hybride kantoor:

  • Meer eclectisch, residentieel of horeca gestileerd meubilair – meer “Set and Styled.”
  • Kunst en accessoires zijn belangrijk – een steriele, lege muuromgeving ondermijnt het merk.
  • Er wordt veel aandacht besteed aan planning, zodat werknemers met elkaar in contact komen, ideeën uitwisselen en een band opbouwen.
  • Er wordt veel aandacht besteed aan design – de “Cool”-factor. Medewerkers en klanten zijn trots op de stijl van het kantoor, net zoals een hotelgast trots is op het ontdekken van het beste hotel.
  • Veel aandacht voor verlichting om de activiteiten van werknemers te sturen en te ondersteunen, flexibeler te zijn en persoonlijke controle mogelijk te maken, zodat de verlichting geschikt is voor een bepaalde taak op een bepaald moment. Meer ambiance in de verlichting.
  • Geïntegreerde technologie maakt het gemakkelijk om van de ene ruimte naar de andere te gaan en toch verbonden te blijven en te beschikken over wat nodig is om van overal te kunnen werken.
  • Meer authentiek en lokaal of regionaal geïnspireerd design – geen one-size-fits-all, generiek design. Werknemers willen zich deel voelen van hun gemeenschap.
  • Een beetje achtergrondmuziek op bepaalde tijden.
  • Het toepassen van akoestische materialen als onderdeel van het design welke tevens zorgen voor een aangenamer kantoorakoestiek, rust en verstaanbaarheid.
  • Betere toiletten met meer privacy, betere verlichting, betere spiegels en betere voorzieningen zoals mooi gestylde en natuurlijke zeepjes, handcrèmes, handdoeken en andere comfortartikelen.
  • Conciërgediensten! Er is geen tijd meer om iets te doen. Sommige hybride kantoren beginnen de voorzieningen van hotels en hoogbouwwoningen aan te bieden – wasservice halen en brengen, hondenoppas brengen en halen, diner- en entertainmentreserveringen. Op die manier kan de werknemer thuis gaan werken in plaats van zich bezig te houden met alle persoonlijke dingen die hij vroeger moest doen.
3D impressie mediakantoor dordrecht

Service

Bouwtekening Icoon

Project Management

Onze projectmanagers regelen de  verbouwing of herhuisvesting van uw kantoor tot en met de inrichting en verhuizing.

Computer werkplek Icoon

Werkplek Optimalisatie

Met werkplek optimalisatie zorgen we voor een optimale indeling van uw kantoorruimte en ideale opstelling van uw werkplekken.

Icoon van een Interieur van een fauteuil met staande lamp

Interieur Ontwerp

Onze interieur ontwerpers staan garant voor een stijlvol interieur ontwerp en houden rekening met al uw wensen en eisen.

Icoon van een kantoor met een verfroller

Kantoor Verbouwing

Wij begeleiden de kantoor verbouwing vanaf  de bouwtekeningen, inkoop en bouw coördinatie, tot aan de oplevering.

Kantoorhuisvesting onder een vergrootglas Icoon

Kantoor Huisvesting Advies

Met onze Kantoorhuisvesting Advies Service behaalt u het beste rendement uit uw bestaande of nieuwe kantoorhuisvesting.

Icoon van 3 verschillende kantoorgebouwen naast elkaar

Gebouw Beoordeling

Elk gebouw is anders. Daarom is het ene gebouw beter voor uw bedrijf geschikt dan het andere. Wij zoeken voor u uit waar de verschillen zitten.

hybride werken – de nieuwe norm binnen kantoorhuisvesting

Sinds 1994 adviseert Custom Office bedrijven bij het beoordelen van het meest geschikte kantoor, het realiseren van de ideale werkomgeving, het stylen en ontwerpen van inspirerende interieurs, het begeleiden van kantoorverbouwingen en het organiseren van  interne of externe verhuizingen.

Panorama nachtfoto aan de Thames in Londen - Skyline kantorengebied in Londen

De inrichting van uw kantoor begint hier

Meer weten?

Custom Office begeleidt en adviseert bedrijven bij de inrichting van het kantoor. Neem met ons contact op voor een vrijblijvend advies en offerte.

info@customoffice.nl
023 - 8200 370
06 - 3002 2500

contactformulier