023 8200370 / 06 30022500 info@customoffice.nl

Kantoorakoestiek

Kantoren ondergaan momenteel een cultuuromslag om tegemoet te komen aan de verschillende manieren waarop mensen hun werk benaderen. Bij de kantoor verbouwingen wint de open kantoorinrichting aan populariteit. Maar dit vraagt wel om extra aandacht voor de kantoorakoestiek.

flexibele werktijden

De laatste tijd is er steeds meer sprake van flexibele werktijden, waardoor mensen hun werk kunnen beginnen en beëindigen op tijden die passen bij hun levensstijl, zodat ze ook rekening kunnen houden met hun gezin en persoonlijke verplichtingen.

thuiswerken

Met het hybride werken is er ook een toename van bedrijven die werken op afstand (thuiswerken) promoten. Dit kan een aantal voordelen hebben voor zowel werkgevers als werknemers. Bedrijven merken dat ze mensen kunnen aannemen op basis van hun vaardigheden, in plaats van waar ze wonen. En werknemers kunnen hun dagelijkse taken uitvoeren in hun pyjama, binnen het comfort van hun eigen woning.

kantoor als creative hub

Door de toename van flexibiliteit op het werk streven veel kantoren naar een ‘creatieve hub’, in plaats van een kantoor in de traditionele zin van het woord. Kantoren worden steeds meer gezien als een verlengstuk van onze woningen, met comfortabele zitplaatsen, pauzezones, koffieruimtes en vergaderruimten.

moderne kantoorgebouw toren nederland
Decoratieve akoestische wandpanelen gemaakt van gerecyclede PET en vilt met "blad" structuur

akoestiek oplossingen

kantoorlawaai overal aanwezig

Uit een onderzoek uit 2016 van economische consultants van Oxford Economics bleek dat werknemers boven alles een werkplek wilden zonder afleiding. Desondanks bleek uit de studie dat kantoorakoestiek als laatste aan bod kwam bij de overwegingen van ontwerpers bij een kantoor verbouwing of ontwikkeling van kantoren. Als gevolg daarvan is kantoorlawaai overal aanwezig wat weer leidt tot klachten en ziekteverzuim van werknemers.

Stapelbare akoestische bouwstenen als flexibele scheidingswand  gemaakt van gerecycled PET

OPEN KANTOORINRICHTING

Open kantoorinrichting is vaak een favoriete keuze van CEO’s en Senior Management Teams. Het is bewezen dat ze de productiviteit verhogen, teamwerk stimuleren en samenwerking bevorderen. Kijk maar naar enkele van de industriële reuzen zoals Google en Facebook, die prominente voorstanders zijn van open kantooromgevingen.

 

Akoestisch gordijn gevormd door "sneeuwvlokken" gemaakt van gerecyceld PET als ruimtescheiding of wandbekleding

STRESS DOOR SLECHTE KANTOORAKOESTIEK

Met de toename van open kantoorinrichting nemen ook de klachten van de werknemers en het ziekteverzuim en de stress toe. Slechte akoestiek wordt over het algemeen veroorzaakt door geluid dat wordt weerkaatst door harde oppervlakken. In samenwerking met onze partner Custom Walls kunnen wij u adviseren over hoe u de akoestiek in uw kantoor kunt verbeteren met een creatieve, designgerichte aanpak, om uw kantoor meer als een ‘creatieve hub’ te laten aanvoelen, en als een verlengstuk van uw huiskamer.

 

Akoestisch wandpaneel in de vorm van golfplaten gemaakt van vilt en gerecyceld PET als wandversiering en ter verbetering van de ruimteakoestiek

HOSPITALITY EN WELZIJN

Dit is de eerste keer dat onze samenleving zo’n verschuiving heeft gezien in de manier waarop mensen werk benaderen, en het gaat allemaal om hospitality en het verbeteren van de geestelijke gezondheid en het welzijn.

 

Service

Bouwtekening Icoon

Project Management

Onze projectmanagers regelen de  verbouwing of herhuisvesting van uw kantoor tot en met de inrichting en verhuizing.

Computer werkplek Icoon

Werkplek Optimalisatie

Met werkplek optimalisatie zorgen we voor een optimale indeling van uw kantoorruimte en ideale opstelling van uw werkplekken.

Icoon van een Interieur van een fauteuil met staande lamp

Interieur Ontwerp

Onze interieur ontwerpers staan garant voor een stijlvol interieur ontwerp en houden rekening met al uw wensen en eisen.

Icoon van een kantoor met een verfroller

Kantoor Verbouwing

Wij begeleiden de kantoor verbouwing vanaf  de bouwtekeningen, inkoop en bouw coördinatie, tot aan de oplevering.

Kantoorhuisvesting onder een vergrootglas Icoon

Kantoor Huisvesting Advies

Met onze Kantoorhuisvesting Advies Service behaalt u het beste rendement uit uw bestaande of nieuwe kantoorhuisvesting.

Icoon van 3 verschillende kantoorgebouwen naast elkaar

Gebouw Beoordeling

Elk gebouw is anders. Daarom is het ene gebouw beter voor uw bedrijf geschikt dan het andere. Wij zoeken voor u uit waar de verschillen zitten.

goede kantoorakoestiek voorkomt stress

Custom Office is de #1 service provider voor de kantoorhuisvesting. Sinds 1994 begeleiden wij bedrijven bij het vinden van het meest geschikte kantoor, het realiseren van de meest optimale werkplekomgeving, het ontwerpen van inspirerende interieurs, het coördineren van kantoorverbouwingen en het organiseren van de interne of externe verhuisbewegingen

Panorama nachtfoto aan de Thames in Londen - Skyline kantorengebied in Londen

Meer weten?

Wij zijn de full service provider voor de kantoorhuisvesting en geven u graag advies bij een verandering van uw huisvesting.

info@customoffice.nl
+31 (0) 23-8200370
+31 (0) 6-30022500

contactformulier