Kantoorakoestiek
Kantoren ondergaan momenteel een cultuuromslag om tegemoet te komen aan de verschillende manieren waarop mensen hun werk benaderen. Bij de kantoor verbouwingen wint de open kantoorinrichting aan populariteit. Maar dit vraagt wel om extra aandacht voor de kantoorakoestiek.
flexibele werktijden
De laatste tijd is er steeds meer sprake van flexibele werktijden, waardoor mensen hun werk kunnen beginnen en beëindigen op tijden die passen bij hun levensstijl, zodat ze ook rekening kunnen houden met hun gezin en persoonlijke verplichtingen.
thuiswerken
Met het hybride werken is er ook een toename van bedrijven die werken op afstand (thuiswerken) promoten. Dit kan een aantal voordelen hebben voor zowel werkgevers als werknemers. Bedrijven merken dat ze mensen kunnen aannemen op basis van hun vaardigheden, in plaats van waar ze wonen. En werknemers kunnen hun dagelijkse taken uitvoeren in hun pyjama, binnen het comfort van hun eigen woning.
kantoor als creative hub
Door de toename van flexibiliteit op het werk streven veel kantoren naar een ‘creatieve hub’, in plaats van een kantoor in de traditionele zin van het woord. Kantoren worden steeds meer gezien als een verlengstuk van onze woningen, met comfortabele zitplaatsen, pauzezones, koffieruimtes en vergaderruimten.
akoestiek oplossingen
kantoorlawaai overal aanwezig
Uit een onderzoek uit 2016 van economische consultants van Oxford Economics bleek dat werknemers boven alles een werkplek wilden zonder afleiding. Desondanks bleek uit de studie dat kantoorakoestiek als laatste aan bod kwam bij de overwegingen van ontwerpers bij een kantoor verbouwing of ontwikkeling van kantoren. Als gevolg daarvan is kantoorlawaai overal aanwezig wat weer leidt tot klachten en ziekteverzuim van werknemers.
OPEN KANTOORINRICHTING
Open kantoorinrichting is vaak een favoriete keuze van CEO’s en Senior Management Teams. Het is bewezen dat ze de productiviteit verhogen, teamwerk stimuleren en samenwerking bevorderen. Kijk maar naar enkele van de industriële reuzen zoals Google en Facebook, die prominente voorstanders zijn van open kantooromgevingen.
STRESS DOOR SLECHTE KANTOORAKOESTIEK
Met de toename van open kantoorinrichting nemen ook de klachten van de werknemers en het ziekteverzuim en de stress toe. Slechte akoestiek wordt over het algemeen veroorzaakt door geluid dat wordt weerkaatst door harde oppervlakken. In samenwerking met onze partner Custom Walls kunnen wij u adviseren over hoe u de akoestiek in uw kantoor kunt verbeteren met een creatieve, designgerichte aanpak, om uw kantoor meer als een ‘creatieve hub’ te laten aanvoelen, en als een verlengstuk van uw huiskamer.
Service
Project Management
Onze projectmanagers regelen de verbouwing of herhuisvesting van uw kantoor tot en met de inrichting en verhuizing.
Werkplek Optimalisatie
Met werkplek optimalisatie zorgen we voor een optimale indeling van uw kantoorruimte en ideale opstelling van uw werkplekken.
Interieur Ontwerp
Onze interieur ontwerpers staan garant voor een stijlvol interieur ontwerp en houden rekening met al uw wensen en eisen.
Kantoor Verbouwing
Wij begeleiden de kantoor verbouwing vanaf de bouwtekeningen, inkoop en bouw coördinatie, tot aan de oplevering.
Kantoor Huisvesting Advies
Met onze Kantoorhuisvesting Advies Service behaalt u het beste rendement uit uw bestaande of nieuwe kantoorhuisvesting.
Gebouw Beoordeling
Elk gebouw is anders. Daarom is het ene gebouw beter voor uw bedrijf geschikt dan het andere. Wij zoeken voor u uit waar de verschillen zitten.
goede kantoorakoestiek verhoogt het werkplezier
Sinds 1994 adviseert Custom Office bedrijven bij het beoordelen van het meest geschikte kantoor, het realiseren van de ideale werkomgeving, het stylen en ontwerpen van inspirerende interieurs, het begeleiden van kantoorverbouwingen en het organiseren van interne of externe verhuizingen.