023 8200370 / 06 30022500 info@customoffice.nl

KantoorOntwerp

Custom Office is de full service provider voor het kantoorontwerp en de realisatie van uw inrichting.  Sinds 1994 helpen wij bedrijven bij het inrichten en de lay-out van het kantoor. Daarbij krijgt u van ons advies over het meest geschikte kantoor en begeleiden wij de verbouwing en herhuisvesting.

Elk bedrijf is anders. Daarom is ook enkele kantoor anders. De vormgeving en inrichting van het kantoor ondersteunen het beeld wat mensen vormen bij het zien van uw bedrijf hebben. Wij stemmen ons kantoorontwerp af op uw type bedrijf zodat het past bij het door u gewenste beeld. Ook de werkplekindeling en inrichting wordt door onze ontwerpers optimaal afgestemd op de structuur en opbouw van uw organisatie. Daardoor verkrijgt u het optimale rendement uit uw kantoorhuisvesting.

Het kantoor van 2022 is niet alleen functioneel. Ook het plezier waarmee uw medewerkers naar kantoor gaan wordt steeds belangrijker. Het thuiswerken wint steeds meer aan populariteit maar collega’s willen elkaar kunnen blijven ontmoeten.  Daardoor krijgt het kantoor steeds meer de functie van een clubhuis waarbij een uitnodigende, inspirerend en onderscheidend kantoor door steeds meer bedrijven als essentieel gezien.

Industriele kantoor interieur
kantoorontwerp - lounge

Tips en trends voor het kantoorontwerp van de toekomst

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat hybride werken de nieuwe norm is. Nu veel bedrijven dit beginnen te beseffen en steeds meer mensen vanuit huis gaan werken of op andere plaatsen waar ze zich prettiger voelen, beginnen de behoeften en het ontwerp van het kantoor te veranderen. Voorbij zijn de dagen van het traditionele kantoor; De werkplek van vandaag is opener, intuïtiever en ontworpen voor een breed scala aan toepassingen.

De volgende tips en trends laten de veranderende richting van de werkplek zien.

Diversiteit binnen de werkomgeving

Zorg ervoor voldoende diversiteit binnen een werkomgeving. De werkplek moet meer bieden dan alleen bureaus en een vergaderruimte. Er moet ook ruimte zijn om op verschillende manieren te eten, te ontspannen, te socializen en elkaar te ontmoeten. Voor degenen die liever in een meer ontspannen sfeer werken, betekent dit comfortabele stoelen, hoekjes en boekenkasten, terwijl voor degenen die de voorkeur geven aan een meer dynamische omgeving, het gaat om het gebruik van meubels die zijn ontworpen om groepen mensen te verenigen.

Loungeruimtes

Mensen zijn productiever in combinatie met vrije tijd. Om deze reden is het voor veel kantoren steeds gebruikelijker om loungeruimtes in hun ontwerpen op te nemen. In de lounge kunnen medewerkers socializen, comfortabel werken en een pauze nemen van hun bureau zonder het gebouw te verlaten. Door deze kortere pauzes kan het team sneller terug naar het schema dan wanneer ze hun bureau zouden verlaten.

Communicatie bevorderend

Samenwerking en communicatie op de werkplek bevorderen door het toepassen van elementen die de samenwerking tussen medewerkers en met klanten vergemakkelijken. Dat betekent meer vergaderruimten en co-working-ruimtes, evenals een verbeterde akoestiek in het hele gebouw, zodat iedereen beter kan horen wat er gaande is.

Taakgericht werken

Werkplekken uitrusten voor één taak zorgt ervoor dat mensen zich beter kunnen concentreren. In plaats van werknemers op een persoonlijke werkplek te laten werken, pendelen werknemers op basis van wat ze op dat moment moeten doen. Deze meer informele werksfeer werkt het best in situaties waarin werknemers veel verschillende taken moeten uitvoeren.

Speelse werkplekzones

Van hangmatten en netten tot klimmuren en yogaballen als stoelen. Veel, vooral jongere, werknemers vinden de aanwezigheid van speelse ruimtes en elementen leuker om naar het werk te komen. Dit helpt op zijn beurt de productiviteit te verhogen omdat mensen liever daar zijn dan ergens anders.

moderne kantoorinrichting met beplanting en werplekken bench
kantoor lounge met groene wand

Kabel management

Dankzij de draadloze technologie zijn we niet meer gebonden aan een vaste werkplek. Desondanks zijn kabels en draden nog steeds een feit voor veel zakelijke omgevingen. Helaas betekent het vastlopen met deze kabels vaak dat bureaus rommelig worden, kabels struikelgevaar vormen en afbreuk doen aan de esthetiek van de ruimte. Verberg kabels en draden onder vloeren, plafonds, wandpanelen en meubilair om een meer gestroomlijnde, opgeruimde ruimte te creëren.

Multifunctionele werkruimtes en werkplekken

Als een werknemer steeds moet opstaan en van de ene werkplek naar de andere moet verhuizen om het werk gedaan te krijgen gaat er veel tijd verloren aan telkens opnieuw installeren. Wanneer een werkplek alles binnen handbereik heeft wat een persoon nodig heeft, is de kans groter dat ze gefocust zijn op hun taak dan dat ze constant moeten opstaan en zich moeten verplaatsen.

Natuurlijke elementen

Het toevoegen van natuurlijke elementen op de werkplek kan de werkstress verminderen en de productiviteit verhogen. Pas natuurlijke materialen en natuurlijke patronen toe in het ontwerp zoals rustiek hout, natuursteen en veel textuur en variatie. Dit voorkomt dat de inrichting er saai uitziet, wat weer kan helpen om je beter te concentreren.

Flexibele indeling lay-out

De sfeer op de werkvloer is meer ontspannen, informeler en afhankelijker van samenwerking geworden. Ook de werkplek is veranderd, onder meer door flexibeler te worden qua lay-out. Openbare tafels, rustruimtes en mobiele werkplekken maken het voor medewerkers gemakkelijker om te ontspannen en hun werk af te ronden. Als de ene lay-out niet werkt is die gemakkelijk te veranderen in iets dat wel werkt.

Universeel inzetbare werkomgeving

Geschikt meubilair voor mensen van verschillende lengte, flexibele indelingen die toegankelijk zijn voor mensen met mobiliteitsproblemen, en een diversiteit aan verschillende werkplekken zodat mensen van alle bekwaamheden optimaal kunnen functioneren binnen één setting.

Transparant en verbindend

Zorg voor transparantie en onderling verbonden werkruimten. Geen dichte kantoren maar glazen wanden die het geluid dempen, maar wel volledig zicht bieden op het werk binnen, maar ook open plattegronden en ruimten die op elkaar uitkomen, zodat mensen beter met elkaar contact kunnen houden en niet in hun eigen wereld blijven.

modern kantoorinterieur ontwerp met glazen wanden
multifunctioneel ingericht modern kantoor

Kleuraccenten

Kleur heeft een enorme invloed op het functioneren van een persoon wanneer het wordt toegepast in de juiste setting. Veel mensen houden helaas niet van grote kleurvlakken in een kantooromgevingen en geven de voorkeur aan een meer behoudende benadering. Pas daarom een kleine hoeveelheid felle kleuraccenten toe. Dit biedt u de voordelen zonder de ruimte te domineren of afbreuk te doen aan de zakelijke sfeer.

Workbenches

Maak gebruik van workbenches in plaats van aparte bureaus of kantoren. Aan een workbench of gemeenschappelijke bureau delen veel mensen weliswaar dezelfde werkplek, maar dit leidt weer tot een goede samenwerking, het delen van ideeën en interesse om naar het werk te komen.

Textuur

Details en diepgang maken het kantoor aantrekkelijker en interessant. Een manier om dit te bereiken is door veel textuur aan de ruimte toe te voegen, zoals akoestische lambrisering in geometrische vormen, gerecycled hout, beton en innovatieve kunststoffen.

Verstelbaar meubilair

Maak gebruik van verstelbaar kantoormeubilair. De stoel en tafel zijn voor elke gebruiker in hoogte, ondersteuning en rugleuning te verstellen. Dit vermindert de kans op blessures zoals RSI en vermoeidheid en houdt medewerkers tevreden.

Duurzame materialen

Gebruik milieuvriendelijke bouwmaterialen, zoals gerecyclede en hergebruikte vloeren, VOS-arme verven en meubels, en apparaten die minder energie verbruiken om een ​​gezondere werkomgeving voor iedereen te bieden.

ZEN principes

De principes achter Zen design zijn onder meer het creëren van een rustige en ontspannen sfeer. Vloeiende lijnen, rustgevende geluiden, natuurlijke verlichting en gedempte kleuren zorgen voor een rustige werkomgeving waar mensen zich beter kunnen concentreren en efficiënter kunnen werken.

 odern kantoorinterieur met verstelbare werkplekken
kantoorinrichting met buiten werkplekken

Buiten werkplekken

Met zitplaatsen buiten, draadloos internet en bureaus kunnen medewerkers in hun eigen tempo werken in een meer natuurlijke omgeving. Dit stimuleert medewerkers om toch naar kantoor te komen, ook als het mooi weer is.

Casual vergaderruimtes

Vervang formele vergaderruimtes door meer intieme vergaderlocaties, waaronder vergaderruimten die meer op een woonkamer of pauzeruimte lijken dan op een gewone vergaderruimte. Met banken, comfortabelere stoelen, snacktafels en planken wordt de vergaderruimte een plek waar mensen naartoe willen in plaats van moeten.

Open kantooropzet

Maak gebruik van volledig open werkplekken, waar iedereen zichtbaar is en er geen muren of plekken zijn om je te verstoppen. Het creëren van een dergelijke open omgeving stelt iedereen op gelijke voet, bevordert een betere communicatie en ontwikkelt betere werkrelaties tussen alle betrokkenen.

Stilte werkplekken

Zorg voor een goede balans tussen de open werkruimte en stilteplekken. Een open kantooromgeving heeft per 5-10 werkplekken een concentratieplek nodig afhankelijk van het soort werk. Het is belangrijk dat mensen kunnen werken waar ze willen en dat ze zich niet opgesloten voelen in een grote ruimte. Als mensen kunnen kiezen hoe ze hun werk organiseren, heeft dat een heel positief effect.

 

stilte werkplek meubilair
kantoor brasserie industrieel

Kantoorontwerp Advies

Bij het vormgeven van de moderne kantooromgeving moet de juiste balans  worden gevonden tussen uitstraling, functionaliteit, plezier, budget en techniek.

Kantoorontwerp van Custom Office sluit aan bij de ontwikkelingen van nieuwe kantoor trends, uw organisatie, budget en planning, voldoen aan Bouwbesluit en ARBO en houdt rekening met de gebouwstructuur, de aanwezige installaties en gebouw akoestiek.

In eerste instantie brengen wij uw wensen en vereiste criteria in beeld, ook wel Programma van Eisen of PvE genoemd, en vertalen dit naar het schetsontwerp.

Vanuit het schetsontwerp wordt het interieurontwerp verder uitgewerkt  naar het definitief kantoorontwerp: Werkplek lay-out, verlichtingsplan, materialen,  kleur, sfeer, stijl en inrichting met standaard werkplekmeubilai, maatwerk meubilair zoals receptiebalies, vergadertafels, pantrymeubilair, kastenwanden, lounge meubilair, garderobes, bars, en akoestische voorzieningen.

Service

Bouwtekening Icoon

Project Management

Onze projectmanagers regelen de  verbouwing of herhuisvesting van uw kantoor tot en met de inrichting en verhuizing.

Computer werkplek Icoon

Werkplek Optimalisatie

Met werkplek optimalisatie zorgen we voor een optimale indeling van uw kantoorruimte en ideale opstelling van uw werkplekken.

Icoon van een Interieur van een fauteuil met staande lamp

Interieur Ontwerp

Onze interieur ontwerpers staan garant voor een stijlvol kantoorontwerp en houden rekening met al uw wensen en eisen.

Icoon van een kantoor met een verfroller

Kantoor Verbouwing

Wij begeleiden de kantoor verbouwing vanaf  de bouwtekeningen, inkoop en bouw coördinatie, tot aan de oplevering.

Kantoorhuisvesting onder een vergrootglas Icoon

Kantoor Huisvesting Advies

Met onze Kantoorhuisvesting Advies Service behaalt u het beste rendement uit uw bestaande of nieuwe kantoorhuisvesting.

Icoon van 3 verschillende kantoorgebouwen naast elkaar

Gebouw Beoordeling

Elk gebouw is anders. Daarom is het ene gebouw beter voor uw bedrijf geschikt dan het andere. Wij zoeken voor u uit waar de verschillen zitten.

Waarom kantoorontwerp advies?

Custom Office is de full service provider voor de kantoorhuisvesting. Sinds 1994 helpen wij bedrijven bij het vinden van het meest geschikte kantoor, het vormgeven van bestaande en nieuwe interieurs, het coördineren van kantoorverbouwingen en bij het organiseren van interne of externe verhuizingen.

Nachtopname van de skyline in het kantoren centrum van Londen vanaf een terras aan de Thames

De Toekomst van kantoorhuisvesting begint hier

Meer weten?

Wij zijn de full service provider voor de kantoorhuisvesting en helpen u graag bij een verandering van uw huisvesting.

info@customoffice.nl
+31 (0) 23-8200370
+31 (0) 6-30022500

contactformulier

14 + 1 =